Vierailimme mediakurssiryhmän kanssa Hyvinkään Aamupostin toimituksessa torstaina 9.10. Olimme edellisellä tunnilla tutkineet viimeisen viikon ajalta olevia Aamuposteja ja merkinneet niihin plussia ja miinuksia. Plussia merkitsimme kohtiin, joissa mielestämme oli onnistunut teksti tai kuva. Niitä tuli mm. sarjakuvien ja hyvien otsikoiden kohdalle. Miinuksia ja kysymysmerkkejä laitoimme kohtiin, joissa oli jotain epäselvää, tai emme pitäneet sivun ulkonäöstä. Vaikka niitäkin tuli laitettua muutama, plussia oli silti reilusti enemmän. Paikanpäällä kerroimme vuorotellen mitä olimme lehdistä huomioineet. Lehden päätoimittaja Joonas Romppanen vastasi kysymyksiin ja kertoi samalla miten Aamuposti syntyy ja miten siihen tuotetaan tekstejä. Hän neuvoi meitä ja kertoi vinkkejä, miten kirjoitetaan mahdollisimman hyvä lehtiteksti. Tekstiä tehdessä on tärkeää huomioida kohdeyleisö, lisätä kiinnostava kuva ja otsikko, sekä kiinnittää huomiota konkreettisuuteen ja tiivistykseen. Lopuksi Romppanen esitteli meille toimistoa ja seuraavan päivän lehden luonnosta. Vierailu oli mielenkiintoinen ja hauska ja toivon, että näitä tulee lisää. :)


 |
| Päätoimittaja Joonas Romppanen esitteli meille seuraavan päivän lehteä |
 |
| Kuvat: Milja Putkonen |
Hieno blogi! Tykkään kuvista, huikeita otoksia etenkin Helsingistä!
VastaaPoista