Maanantaina 27.10 teimme mediakurssin kanssa vierailun mainostoimisto Parooninmäen moukariin. Toimisto sijaitsee Riihimäellä Punaisessa talossa lähellä keskustaa. Punainen talo on aikaisemmin toiminut juhlasalina ja siellä on pidetty esimerkiksi häitä. Paikanpäällä meitä odotti yksi toimiston työntekijöistä, Kari Häti, joka kertoi meille mainostoimiston toiminnasta ja töistä sekä vastaili kysymyksiimme. Keskustelua syntyi mm. tekijänoikeuksista ja erilaisista kuvanmuokkausohjelmista. Toimisto oli sisältä mukavan ja kodikkaan näköinen ja varmasti mukava työpaikka. Työntekijöiden työpisteet olivat isossa huoneessa, ja me istuimme mukavilla sohvilla huoneen toisessa päässä. Kari Häti kertoi, että mainoksen tekemiseen toimiston työntekijät saavat inspiraation omasta päästään, ja että siinä työssä mielikuvitus on tärkeää. Seinillä oli toimiston tekemiä mainosjulisteita ja saimme nähdä vasta valmistuneen jäätelöpaketin ulkoasun. Hän kertoi mainostoimiston asiakkaista, joista suurimpia olivat mm. Sako ja Rukakeskus. Kari Häti kertoi, että osa työntekijöistä on koulutukseltaan graafisia suunnittelijoita.
Mainostoimistossa työskenteleminen voisi olla mielenkiintoista. Siinä työssä saisi toteuttaa itseään ja siinä olisi tarpeeksi haastetta. Vierailu oli kiinnostava ja asia jäi kiinnostamaan minua.
![]() |
| http://www.moukari.com/index.php |






